A Ligmincha Magyaroszág egyike azoknak az európai közösségeknek, aki vendégül láthatja egy hétre az indiai Lishu intézet tanítóit: Geshe Sherab Lodoe-t és Dr. Sangmo Yangri-t.

A Ligmincha Magyaroszág egyike azoknak az európai közösségeknek, aki vendégül láthatja egy hétre az indiai Lishu intézet tanítóit: Geshe Sherab Lodoet és Dr. Sangmo Yangrit.

A tanítónk Tenzin Wangyal Rinpocse javaslatára egy többnapos elvonulás vezetésére kértük fel a tanítókat. Az elvonulás során a 6 világ gyakorlatában mélyedhetünk el.

Mivel a vidéki helyszínre nem érkezett annyi regisztráció, amely biztonságossá tenné az elvonulás megszervezését, ezért úgy döntöttünk, hogy Budapesten, A Tan Kapuja Buddhista Főiskolán tartjuk meg a hat világ elvonulást!


Az elvonulás mindenki számára nyitott, de javasolt a teljes programon való részvétel. Ha valaki nem tud megérkezni a kezdésre, indokolt esetben lehetőség van becsatlakozni később is, ezt jelezzétek a napok bejelölésével.

Az elvonulás tibeti és angol nyelvű lesz magyar tolmácsolással.

Az elvonuláson a részvételt csak azoknak tudjuk biztosítani, akik online regisztrálnak az alábbi űrlap kitöltésével és elküldésével. Az elküldés után automatikus válaszüzenet érkezik a Google űrlapoktól a fent megadott email címre. Amennyiben nem érezik visszaigazolás, akkor az emailcím helytelenül lett megadva.

Kérjük, hogy minden résztvevő külön-külön regisztráljon.

A regisztráció 10.000 Ft felajánlás (adomány)- elutalásával válik érvényessé.
Kérjük, vegyétek figyelembe, hogy a foglalásként előre befizetett adományt, amennyiben lemondjátok a részvételeteket, nem tudjuk visszautalni, ebben az esetben azt valaki más nevére átvezetjük.

Felajánlás: 20.000 Ft/fő (10.000 Ft előre foglalásként és 10.000 Ft a helyszínen érkezéskor.)

vagy amennyibe csak egy-egy napon vennétek részt:
napi felajánlás előleg nélkül:
5000Ft/fő/nap

TOVÁBBI RÉSZLETEK A REGISZTRÁCIÓS ŰRLAPON: https://forms.gle/aDxCwE86kQM4rfxs5

TERVEZETT PROGRAM
Július 3. szerda
8.30-9.00: Szang (füstfelajànlás)
9.00-9.30: Szünet
9.30-11.00: Tanítás
11.00-11.30: Szünet
11.30-12.30: Gyakorlás
12.30-15.00: Ebédszünet
15.00 – 16.30: Tanítás
16.30 -17.00: Szünet
17.00 -18.00: Gyakorlás
18.00 - 18.30: Cső gyakorlás

Július 4. csütörtök
8.30-9.00: Szang (füstfelajànlás)
9.00-9.30: Szünet
9.30-11.00: Tanítás
11.00-11.30: Szünet
11.30-12.30: Gyakorlás
12.30-15.00: Ebédszünet
15.00 – 16.30: Tanítás
16.30 -17.00: Szünet
17.00 -18.00: Gyakorlás
18.00 - 18.30: Cső gyakorlás

Július 5 .péntek
8.30-9.00: Szang (füstfelajànlás)
9.00-9.30: Szünet
9.30-11.00: Tanítás
11.00-11.30: Szünet
11.30-12.30: Gyakorlás
12.30-15.00: Ebédszünet
15.00 – 16.30: Tanítás
16.30 -17.00: Szünet
17.00 -18.00: Gyakorlás
18.00 - 18.30: Cső gyakorlás

Július 6 . szombat

8.30-9.00: Szang (füstfelajànlás)
9.00-9.30: Szünet
9.30-11.00: Tanítás
11.00-11.30: Szünet
11.30-12.30: Gyakorlás
12.30-15.00: Ebédszünet
15.00 – 16.30: Tanítás
16.30 -17.00: Szünet
17.00 -18.00: Gyakorlás
18.00 - 20.00: Lung (átadás) és záró cerem ónia (ételfelajanlás)

A HAT VILÁG GYAKORLATÁRÓL

Tibet és a Zsang Zsung Birodalom ősi hagyománya, a bön szerint a szamszarikus létforma hat létbirodalomból épül fel, amelyek az öt méregből keletkeznek. A haragból a pokol, a ragaszkodásból a sóvárgó szellemek (préták) világa, a nem-tudásból/tompaságból az állatok világa, míg az irigységből az emberek, a gőgből pedig a hadakozó félistenek birodalma. A hatodik, az istenek világa az öt méreg egyfajta egyvelege, amelyet a saját magas állapotához való finom ragaszkodás és lustaság jellemez.

A bön és buddhista hagyományok szerint senki nem érheti el a megvilágosodást, ameddig nem tisztul meg a hat világot generáló negatív érzelmektől, ezért ez a gyakorlat minden tibeti hagyományvonalban kiemelt jelentőségű, és közvetlenül a felébredésre irányul, azonban már ezt megelőzően is képes arra, hogy gyakorlója számára egy nyitottabb, tudatosabb és szabadabb életet biztosítson.

Ez a gyakorlat a szenvedés gyökérmérgeire, azaz a hat romboló érzelemre összpontosít, amelyek akadályozzák a megvilágosodást. Ezek: a harag, a mohóság, a nemtudás, a féltékenység, a gőg és a lustaság. A meditáció során a szokássá vált mintáinkra nézünk rá, felismerjük, tudatosítjuk őket, hogy azok ne irányítsanak minket öntudatlanul. Ezután a Buddhák megvilágosodott energiáit segítségül hívva megtisztítjuk a mintáinkat, majd a szeretet, a nagylelkűség, a bölcsesség, nyitottság, nyugalom és együttérzés ellenszerével átalakítjuk azokat. Őszinte motivációt hozunk létre, hogy velünk együtt minden érző lény szabaduljon meg a szenvedéstől. A hat világ gyakorlata mély gyógyító és átalakító hatással bír, és hagyományosan a dzogcsen kontempláció bevezető gyakorlataként végzik.