2020-11-03 17:30 — 19:00

További időpontok
2020-11-10 17.30 – 19.00
2020-11-17 17.30 – 19.00
Lásd a leírást!
Tóth Andrea Beáta
recepcio@jogakozpont.hu

Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, ülő-, álló- és járó meditációval David R. Hawkins, Mahasi Sayadaw, Sayadaw U Pandita és Ven. Dhammasami útmutatásai alapján. 10 alkalmas kezdő meditációinkat offline & online is elérheted.

Még lehet csatlakozni!

Kezdés időpontja: 2020. szeptember 15.

Keddenként 17:30-19:00

Az előadásokat és a meditációt tartja:
Tóth Andrea Beáta

Részvételi díj
24.000 Ft -- augusztus 31-ig (early bird ár)
27.000 Ft -- szeptember 1-től


A meditációs alkalmak hanganyagát minden résztvevő számára biztosítjuk, így aki nem tud jelen lenni, az később is meg tudja hallgatni.


Témák

1) Mi értelme a vipassana meditációnak? Te miért meditálsz? Ülő meditáció gyakorlata: Légzés megfigyelés

2) Vipassana megfigyelés rétegei: fizikai test, érzelmi test és gondolati test. Test tudatosság gyakorlat.

3) A fizikai test alapelemei. Négy elem (levegő, föld, tűz, víz) szerepe a meditációban. Álló meditációs gyakorlat.

4) Minden (gondolat, érzés, érzelem, inger, érzet, asszociáció) megfigyelése. Hogyan és milyen módon történjen a megfigyelés? Hibák a gyakorlásban.

Megfigyelői tudat kialakításának gyakorlata:

5) Szélsőséges érzelmi energiák a testben. Negatív érzések: félelem és szégyen megfigyelés. Bűntudat és gyűlölet hatása az életünkre. Hogyan dolgozzunk a negatív energiákkal a meditációban?

Az érzelem megfigyelés módszere:

6) Meditáció a betegségen, öregségen, mint elkerülhetetlen emberi tapasztalásokon. Meditáció a betegségek természetén.

7) A függő keletkezés folyamata avagy hogyan léphetünk ki a már megmerevedett mintázatokból? Mi történik vipassana meditáció közben? mi hozza létre a változást?

Járó meditáció:

8) Bátorság, hajlandóság és elfogadás, mely elősegíti a valódi önszeretet és összekapcsolódás élmény kialakulását. Nemes Nyolcrétű Ösvény gyakorlata a mindennapokban.

9) Szeretet, öröm és béke, a meditáció mélyebb szintjein. Hogyan lehet ez része a mindennapoknak itt és most? Gyakorlás a pozitív érzemekkel.

10) Én vagyok a létrehozója a szubjektív valóságnak. Az együttérző tudat és a moralitás kapcsolata. Metta gyakorlatok.